Internetinės svetainės optimizavimo analizė - 1 dalis

1. Jeigu ką

Prieš pradedant imtis kokių nors veiksmų, nurodytų šioje analizėje, noriu įspėti, kad optimizavimas paieškos sistemoms (toliau - OPS) nėra kaip nors patvirtintas ar prižiūrimas pačių paieškos sistemų (šioje OPS analizėje kalbėsiu tik apie Google). Už viską ką jūs darysite naudodamiesi šia medžiaga, atsakingi tik jūs patys. Kita vertus labai pavojingi algoritmai čia neaprašomi. Tikimės kad tai padės Google suprasti ir surasti jūsų svetainę daug geriau.

Google neatskleidžia savo naudojamų paieškos ir indeksavimo algoritmų, todėl 100% tikslaus įvertinimo negali būti ir jokia kompanija jums to negalėtų garantuoti. Nepaisant to, laikui bėgant atsirado toks dalykas kaip OPS, OPS bendruomenės, OPS algoritmai, kas antra interneto sprendimų kompanija užsiima optimizavimu – visų pastangos priartina OPS efektyvumą iki maksimumo, nesvarbu kiek būtų nežinomi nauji Google paieškos algoritmai. Visa ši analizė remiasi mano ir kitų patirtimi, kalnais literatūros ir daugeliu valandų internete. Čia pristatau pirmąją analizės dalį.

2. Svarbiausi dalykėliai

2.1. Pats svarbiausias Google‘ui dalykas yra turinys, turinys ir dar kartą turinys (dėl to jie Nr.1). Turinys ne bet koks, o unikalus, kokio nėra internete. Unikaliems tekstams Google suteikia didesnę svarbą ir savo ruožtu pozicionuoja juos aukščiau savo paieškos rezultatuose. Dažniausia viena silpnųjų svetainių dalių yra neunikalus turinys - nebūtinai visas, bet užtenka ir pusės neunikalių tekstų, kuriuos Google robotai jau anksčiau perskaitė ir suindeksavo. Tas aišku netaikoma tiems straipsniams, kurie internete pasirodė vėliau negu pas jus. Straipsnis su neunikaliu tekstu esantis jūsų interneto svetainėje, pagal kažkokius paieškos žodžius rezultatuose eis žemiau originalių šaltinių. Norint šito išvengti galima bandyti keisti teksto struktūrą – t.y. mėtyti paragrafus, vienus žodžius pakeisti kitais (čia dar ir autorinės etikos klausimas turbūt), kad Google nesuprastų, kad tai yra kopijuotas turinys. Tačiau tokios pastangos nelabai ko vertos nes Google algoritmai nėra iš paprasčiausių ir labai puikiai atsirenka kas yra kas. Bandyti aišku galima, bet proto ribose, nes būna atvejų kai Google atsirenka, kad ją bando apgauti, ir jie tikrai už tai nepaglostys jūsų tinklapio. Geriausias sprendimas – savo jėgomis sukurtas tekstas ir ne bet koks, o turtingas raktažodžiais, besikeičiančiais linksniais, sinonimais ir pan. Straipsniai, kurie rašyti jūsų pačių ir turinys unikalus arba turinys nurašytas iš spaudinio, dar nepasirodžiusio internete - viskas ok – pagal tekste esančius raktažodžius jus turėtų mesti aukščiau paieškos rezultatuose.

2.2. Kitas svarbus dalykas yra Google PageRank (toliau - PR). Kiekvienas puslapis suindeksuotas Google turi priskirtą jam PR. PR nurodo kiek tas puslapis ir jo turinio kokybė (arba jo kiekis) yra svarbus indeksuojant puslapį paieškose. PR yra atnaujinamas grubiai kas 5 mėnesius. Daugiau apie PR rasite: „Ką galima nuveikti už puslapio ribų“.

PR ir dar daug kitų naudingų dalykų galite stebėti įdiegę Seo Quake naršyklės įskiepį, kurį rasite čia.

3. Ką svetainės labui gali nuveikti puslapio administratorius?

3.1.  1 ir 2 pozicijos (Pav.1) taip sudarančios puslapio pavadinimą (title tag) yra be galo svarbios OPS, priklausomai nuo puslapio hierarchijos. Pagrindinio puslapio adresu www.internetosvetaine.lt pavadinimas yra be galo svarbus. Dabar ten puikuojasi tekstas „Puslapio pavadinimas“. Marketingo požiūriu pavadinimas gali būti ir stilizuotas čia nieko neprikiši, bet kas liečia OPS, tai  jiems labiau tiktų būtent tematikos raktažodžiai kaip šio pavyzdžio atveju „svetainės“, „tinklapiai“ ir pan. Mažiau svarbius žodžius patartina kelti į galą. Google‘ui titulinio puslapio pavadinimo itin reikšmingi yra tik pirmi 7-9 žodžiai.

Optimizavimas paieškos sistemoms

Pav. 1

3.2. Tolimesnio gylio puslapiams reikšmingi 4-5 pirmi žodžiai (ne išimtis jeigu tema populiari tas skaičius didesnis). Tarkim 1-os pozicijos jūs jau nekeist, o apie 2-ą reikia pagalvoti prieš dedant straipsnį – kokie paieškos žodžiai pavadinime gali būti svarbiausi.

3.3. 3, 4, 5 pozicijos sudaro puslapio adresą. Adresas iki straipsnio Googl‘e požiūriu gaunasi antrame gylyje (gylis skaičiuojamas kas „/“ ženklą po svetainės adreso). Kuo gylis yra mažesnis, tuo turinys vertinamas labiau. Tarkim www.internetosvetaine.lt/failas.html bus vertas daugiau dėmesio nei 1-ame paveikse pavaizduotas esantis adresas. Struktūros keitimas gali būti ir per sudėtingas, tačiau 4-o punkto reikėtų vengti.

3.4. Punktai 2, 5 ir 7 o taip pat ir puslapio pavadinimas (title tag) turi būti neatsiejamai susiję. Jeigu vieno toks pavadinimas - tai ir kitų taipogi turi būti identiškas (net jeigu ir yra daug žodžių tokių kaip „ir“ „bet“ ir pan.). Tokiu būdu Google supranta, kad jos niekas neapgaudinėja ir duoda respect‘ą. Iš 1-o paveikslo matyti kad 5-as punktas supaprastintas. Būtų daug geriau jei failas būtų pavadintas tarkim „puslapio_pavadinimas.html“. 7-as punktas (antraštė) aišku irgi turėtų būti „Puslapio pavadinimas“. Dar būtų sveika antraštės CSS šrifto stilių nurodyti pavadinti „H1“.

3.5. Svetainės puslapiuose esantys besikartojantys tekstai ir nuorodos yra labai svarbūs nes jie pasirodo kiekviename puslapyje (kiekviename straipsnyje) kaip ir tarkim punktas 6. Šiems tekstams reiktų parinkti tekstą su daugiau jums svarbių raktažodžių.

4. Ką galima nuveikti už puslapio ribų?

4.1. Google didžiausią dėmėsį (o tuo pačiu ir PR) skiria toms svetainėms, į kurias yra geri backlink‘ai. Backlink‘as tai yra nuoroda iš kitos svetainės į jūsiškę. Geras backlink‘as yra iš to puslapio, kuris jau pats turi aukštą PR. Tarkim nuoroda į jūsų puslapį iš superpuslapio.lt (kurio PR=6) bus daug vertingesnė negu tarkim iš netoksjaugeraspuslapis.lt (PR=4). Kuo daugiau bus nuorodų iš puslapių su aukštesniu PR tuom jūsų PR augs greičiau ir tokiu būdu Google žinos kad jūsų šaltiniu pasitiki ir kiti jau seniau patikrinti šaltiniai ir taip turėtų duoti aukštesnį PR jūsų svetainei.

4.2. Nuorodos iš puslapių kurių PR yra mažesnis negu pas jus (tarkim mažiau už 4) yra beveik bevertės OPS atžvilgiu. Jau geriau viena nuoroda iš puslapio su PR=5, negu 1000 nuorodų iš puslapių su PR=2.

4.3. Svarbu net ik nuoroda bet ir nuorodos pavadinimas. Dedant į kitą svetainę nuorodą į internetosvetaine.lt, geriau kad nuorodos pavadinimas būtų susijęs su jus dominančiais paieškos žodžiais, tarkim tekstas nuorodoje tiesiog „mano draugai“ mažiau suloš negu tekstas tarkim „Interneto svetainė“, nesvarbu, kad jie abu veda į internetosvetaine.lt. Taip Google mato/bando matyti apie ką ta svetainė yra, pasitikint ne tik jumis bet ir kitais šaltiniais.

4.4. Atminkite, kad skirtingi svetainės puslapiai turi skirtingą PR. Dažniausiai titulinis turi didžiausią PR. Titulinio puslapio PR skaičiuojasi nuo puslapio lankomumo ir kitų puslapių esančių svetainėje populiarumo bei jų pačių PR. Tarkime jūsų titulinis turi PR 4, bet pavyzdžiui www.internetosvetaine.lt/failas.html turi tik PR 3, o www.internetosvetaine.lt/kitasfailas.html turi tik PR 2.

4.5. Daugelis teigia, kad Google Adwords (mokama reklama) padeda patekti aukščiau paieškos rezultatuose (kalba eina apie rezultatą jau neveikiant Adwords kampanijai) ir gauti geresnį PR. Taip nėra. Jokiais pinigais ar būdais geresnės vietos po saule nenusipirksite, bent jau iš Google. Nebent laikysite pakūrę Adwords'us.

5. Papildomi pastebėjimai

Kad ir ką čia perskaitėt pagrindinį dėmesį atkreipkit į tekstų turinį ir jų autentiškumą. Nuolat reikia stebėti savo svetainės pozicijas Google paieškos rezultatuose pagal jums svarbiausius raktažodžius. Kaip jos keičiasi pagal vieną ar kitą išbandytą scenarijų ir toliau optimizuoti savo tinklapį.

Dėl individualių konsultacijų – kreipkitės.

Reklaminių banerių kūrimas   HTML5 banerių kūrimas ir gamyba   Animuotų banerių prisitaikantis dizainas   Reklaminių skydelių ruošimas banerių platformoms  
Straipsniai   Cosmic Bees   Kontaktai

2007 - 2024 © www.33.lt - laisvai samdomas dizaineris animatorius